2013 m. birželio 14 d., penktadienis

Rekviem troleibusui Nr.5


Antraštė turėjo būt su klausimu. Kas parašys Rekviem? 
Aš ne. Nerašysiu, palieku tai žmonėms, kurių gyvenimas daugiau buvo susijęs su gatvėmis Dzeržinskio bei Komjaunimo, su transporto arterija Vokzal- Bazar. 

Atrodo, kad nuo liepos 1 buržujų valdžia, vadovaujama Zuoko, tyliai atims iš mūsų atmintį. 
Vis dar neišdrįsdami nugriaut statulas, puošiančias tiltą, jie smeigs iš pasalų baisesnį peilį tarybiniam žmogui į paširdžius. Nužudys istorinį troliko maršrutą. Maršrutą, su kuriuo, prie kurio ir kuriame užaugo ir gyveno kelios vilniečių ir sostinės svečių kartos. Šitiek vaizdų, istorijų, numindytų kojų, išplėštų sagų, pavogtų piniginių, supjaustytų kailinių nueina į nebūtį...



Maršruto istorija:
1959-11 – atidarytas maršrutas nr. 5 Stotis – F. Dzeržinskio g. Maršruto trasa: Stotis, Sodų g., Komjaunimo g. (Pylimo g.), (atgal: Komjaunimo g. (Pylimo g.), Gėlių g., Sodų g.), V. Kapsuko g. (Jogailos g.), Lenino pr. (Gedimino pr.), L. Giros g. (Vilniaus g.), Černiachovskio (Žaliasis) tiltas, F. Dzeržinskio g. (Kalvarijų g.), st. Verkių gatvė (dab. Žalgirio st.)
1965-12-16/1966 – maršrutas pratęstas iki naujos galinės stotelės „Verkių gatvė“: F. Dzeržinskio g., Generolo V. Obuchovo g. (Kareivių g.), Verkių st. Stotelė Verkių g. ties buvusiu žiedu pervadinta į Žalgirio st. 
1977-07/1981-01-01 – maršrutas pratęstas nuo Verkių g. iki Žirmūnų žiedo: Gen. V. Obuchovo g., Verkių g., bevardis skg., Žirmūnų g., st. Staklių institutas (Žirmūnų žiedas – „Šaltinėlis“); atgal st. Staklių institutas, Žirmūnų g., Gen. V. Obuchovo g., toliau ta pačia trasa.
1991-1995 – maršrutu dirbo vienas iš 5 turėtų Škoda 15Tr modelio troleibusų nr. 1601. 1995 m. sudegė.






2 komentarai:

  1. Idomu, paskaityt, net jei niekafa nebuvau vilnietis.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Šimašiaus pirmas darbas turėtų būti 5-to truliko atgaivinimas. Nes kitaip - kur teisybė? За что боролись?
    cr.

    AtsakytiPanaikinti